陸前高田市探訪 「甦る記憶」リメイク版

震災前から震災を経て現在までの記録画像を纏めたリメイク版

三陸鉄道PR列車 36-100形型

三陸鉄道PR列車 36-100形型 (104)

車窓から撮影
列車名:36-100形型(2011年7月アナログ放送終了PR車輌)
場所:盛駅軌道構内
撮影年月日:2010年4月24日
機種:FUJIFILM/FinePix J15FD

大船渡線の車窓から広がる風景の中、三陸鉄道36-100形車両に、アナログ放送終了PR列車に連結された気動車が停車していました。この瞬間を捉えた一枚の写真が、鉄道の魅力とともにアナログ放送の終焉への別れを伝えています。
Amidst the scenic view from the window of the Ofunato Line, a moment was captured where the 36-100 series train of the Sanriku Railway, coupled with a diesel car as part of the analog broadcast termination promotional train, gracefully came to a halt. This single photograph encapsulates the allure of railways and conveys a poignant farewell to the era of analog broadcasting.

36-100形は、三陸鉄道で活躍する気動車で、1984年の三陸鉄道開業時から運行されています。愛称は「さんりく」です。車体は白と赤を基調としたツートンカラーで、前面には三陸鉄道のシンボルマークが描かれています。車体長は約18mで、定員数は80人です。内装はセミクロスシートロングシートが組み合わされた座席配置になっています。一部の車両にはトイレや洗面台も設置されています。
The 36-100 series is a diesel railcar operated by Sanriku Railway, in service since the railway's opening in 1984. Nicknamed "Sanriku," the railcar features a two-tone color scheme of white and red, with the Sanriku Railway's emblem displayed on the front. The car body is approximately 18 meters long and has a seating capacity of 80 passengers. The interior seating arrangement combines semi-cross seats and long seats. Some cars are also equipped with toilets and washbasins.

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ChatGPTにて英文生成